Globaali, kansainvälinen, verkkokauppa, Finpro, EEN, Ajankohtaista, Kansainvälisyys, Yritykset

Kansainvälinen verkkokauppa päihittää kotimaisen verkkokaupan

Rajat ylittävä verkkokauppa kasvaa globaalisti vuoteen 2020 asti tuplavauhtia verrattuna maiden kotimaiseen verkkokauppaan. Lisäksi verkkokauppojen liikevaihto on noussut keskimäärin 10-15 prosenttia, kun ne ovat laajentaneet myynnin myös kansainvälisille asiakkaille.
FacebookTwitterLinkedIn

DHL:n tekemän tutkimuksen mukaan merkittävää on sekin, että noin 20 prosenttia kaikista rajat ylittävistä verkkokauppaostoksista on yli 200 dollarin arvoisia, mikä on suurempi prosenttiosuus kuin yhdenkään maan kotimaisessa verkkokaupassa.

Vauhtia kasvuun antaa tutkimuksen mukaan myös niin sanottu premium-tarjonta. Kauppiaiden kannattaa siis tarjota parempia tuotteita sekä palvelutasoa, joihin liittyy muun muassa nopeampi toimitus ja luksustuote-eriä.

Kansainvälisen verkkokaupan kaltaisia kasvumahdollisuuksia ei ole juuri millään muulla kaupan alla.

Yhä Kasvava trendi on se, että valmistajat myyvät verkkokaupan kautta globaalisti tuotteitaan suoraan kuluttajille. Välikädet, kuten jälleenmyyntiverkosto, jätetään yhä useammin pois. Kansainvälisen verkkokaupan ennustetaan kasvavan vuosittain keskimäärin 25 prosenttia vuosien 2015 – 2020 aikana.

eCom Growth-kasvuohjelma antaa avun nopeaan ja kustannustehokkaaseen kansainvälistymiseen

eCom Growth -kasvuohjelma on Finpron operoima digitaalisen kaupan kasvuohjelma, joka auttaa suomalaisia verkossa kauppaa käyviä yrityksiä kasvamaan ja kansainvälistymään. Se ohjaa suomalaisia pk-yrityksiä nopeaan ja kustannustehokkaaseen kansainvälistymiseen.

Verkkokauppa, suomalainen, logo, kohtaamispaikka

Ohjelma tarjoaa muun muassa osaamisvalmennusta, vertaisoppimista, vierailuja ja asiakastapaamisia kohdemarkkinoilla, markkinaselvityksiä ja yrityskohtaisia kansainvälistymissuunnitelmia.

Kasvuohjelma on tarkoitettu kaikille kauppaa verkossa käyville yrityksille, joilla on
aito halu kansainvälistyä ja kyky toimia ripeästi, näyttöä menestyksellisestä verkkokauppaliiketoiminnasta ja konseptista sekä isot tavoitteet kasvattaa yrityksen vientiä.

Nämä yritykset voivat olla verkkokauppoja, tuotteita valmistavia yrityksiä tai smart retail -yrityksiä, jotka valmistavat innovatiivista teknologiaa tai tuottavat palveluita verkko- ja/tai vähittäiskaupoille.

Emeet Nordic -tapahtuma kokoaa verkkokaupan ammattilaiset

Finpron eCom Growth -kasvuohjelma järjestää yhdessä ruotsalaisen Ehandel.se kanssa Emeet Nordic –tapahtuman Helsingissä 4.5.2017. Se kokoaan verkkokaupan ammattilaiset ympäri Suomea.

 – Painotamme parhaiden käytäntöjen jakamista ja yhdessä oppimista. Tapahtuman keskiössä ei ole niinkään inspiraation hakeminen, vaan ratkaisujen löytäminen ongelmiin, joita verkkokauppiaat kohtaavat päivittäisessä liiketoiminnassaan, kertoo Ehandel.se:n toimitusjohtaja Michael Wictor.

Tapahtuma tarjoaa konkreettista oppia verkkokaupan haasteista, kehittämisestä, kansainvälistämisestä ja kasvattamisesta. Erilaisia sessioita on tarjolla yli 35 erilaista. Ne vetää Suomen ja Ruotsin osaavimmat verkkokauppiaat ja alan asiantuntijat.

Tapahtuma on verkkokauppiaille maksuton – ilmoittaudu mukaan!

Read more about eCOM Growth in English.

Kommentoi