digitalisaatio Ajankohtaista, Yritykset

Kauppakamari tarjoaa digitukea yrityksille

Kauppakamarit ovat antaneet jo useamman vuoden ajan digitukea yrityksille. Tukea on edelleen tarjolla – kannattaa osallistua maksuttomaan DigiSparraukseen ja DigiCyber-tapahtumiin.
FacebookTwitterLinkedIn

Tuen tavoitteena on uudistaa yrityskulttuuria vastaamaan nykyajan haasteita. Jokaisessa yrityksessä pitäisi ymmärtää, että vanhanaikaiset liiketoimintamallit ja työtavat eivät enää riitä maailmassa pärjäämiseen.

DigiSparraus on 1-2 tunnin mittainen maksuton tapaaminen, jossa yrityksen tai organisaatioiden edustajat voivat esittää heitä askarruttavia kysymyksiä. Tapaamisessa keskustellaan palvelukehityksestä, osaamisesta, myynnin ja asioinnin uudistamisesta, digitaalisesta kulttuurista ja kaikesta, mihin digi vaikuttaa.

Sparraajana on e21:n Digital Business Advisor Heikki Halme, joka veti myös kauppakamarien Digitaalinen Polku -hanketta. Heikki on tavannut ja avittanut satoja yritysjohtajia, joten kokemusta on kertynyt rutkasti.

Muutos lähtee yritysjohdosta.

-Maksuttomat DigiSparraukset kiinnostavat hyvin yritysjohtoa; halutaan kuulla, miten muutos tehdään ja samalla päivittävät omaa johtajuuttansa digiaikaan. Digitalisaatio ymmärretään nyt laajemmin kuin aikaisemmin ja toimitusjohtajilla alkaa olla oikeansuuntainen kuva siitä, mitä digitalisaatio merkitsee. Aiemmin D-sana liitettiin enemmän teknologiaan, nyt painopiste alkaa taittua ihmisten, osaamisen ja muutoksen johtamiseen. Hyvä näin.

Digi on tiimityötä ja monen osaamisen summapeliä, jossa sekä liiketoimintaa, johtamista, työntekijöitä että organisaatiota muotoillaan yhtäaikaisesti.

-Muutos koskee kaikkia ja kaikilla on edessään vanhasta luopumista ja uuden oppimista. Muutoksen johtaminen on haasteellisinta. Olemme tottuneet johtamaan enemmän asioita kuin ihmisiä, Halme sanoo.

#JERMUMYYNTI on tiensä päässä.

Toinen hankala asia liittyy liikkeelle lähtemiseen. Kuinka se tehdään?

-Muutos on parasta aloittaa liiketoiminnan päivittämisellä digiaikaan. Liian moni yritys on seisoskellut paikallaan kymmenenkin vuotta ja nyt alkaa olla hoppu kilpailukyvyn kanssa. Toinen iso teema on myynnin murros. Tämä onkin vähän isompi juttu, siinä saavat organisaatiorajatkin kyytiä ja uudenlaista osaamista tarvitaan.

 

DIGITAALINEN LIIKETOIMINTA – tulokselliseen liiketoimintaan 31.10.2016

Digitaalisuus ei tee huonosta tuotteesta hyvää, mutta hyvän tuotteen kaupallisesti kannattavaa myyntiä se voi lisätä. Ensimmäinen haaste on päättää mistä aloitetaan ja missä järjestyksessä asioita tehdään.

Entä miten liiketoimintapotentiaalia tavoitetaan pilvipalveluja käyttämällä?

Vastauksia ja vinkkejä kuulet Digitaalinen liiketoiminta – tulokselliseen liiketoimintaan 31.10.2016 -tapahtumassa.

Kommentoi