Slush, startup,kauppakamari Ajankohtaista, Yritykset

Lähde Slushiin tavoitteet mietittynä

Ensikertalaiselle Slush on hämmentävä kokemus, esimerkiksi viime vuonna Slushiin saapui 15 000 osallistujaa 100 maasta. Näiden joukossa oli 1 700 kasvuyritystä eri puolilta maailmaa. Saman verran osallistujia odotetaan tänäkin vuonna.
Pia Pakarinen
Slush 2015
FacebookTwitterLinkedIn

Kylmiltään liikkeelle lähtevä Slush-turisti saattaa huomata viettävänsä kaksi päivää vain kiertämällä kehää. Miten Slushista vaikkapa yhteistyökumppania hakevan pitäisi valmistautua, jotta saisi päivästä kaiken irti?

Startup Puppy Accelerator -yrityksen toimitusjohtaja Markku Issakainen valmentaa yrityksiä ottamaan kaikki irti Slushista, joka järjestetään 30.11.-1.12 2016

Slushiin ei todellakaan pidä lähteä valmistautumatta.

-Jos sinne menee itsekseen vailla tavoitteita, ei jää mitään käteen. Aivan aluksi pitää pohtia, miksi tapahtumaan halutaan osallistua. Sen jälkeen osallistujalistasta kannattaa poimia etukäteen vaikkapa viisi kiinnostavaa startupia ja sopia tapaamiset etukäteen, jos se on mahdollista, Issakainen neuvoo.

Pitchit valmiiksi kiinnostuksen herättämiseksi

Kiinnostavien startup-yritysten ympärillä on kuhinaa, joten yhteistyötä tarjoavan yrityksenkin on osattava esittää, miksi juuri se olisi niille kiinnostava yhteistyökumppani. Markku Issakainen opastaa yrityksiä muun muassa oman pitchin rakentamisessa startupeille esittäytymistä varten.

-Kaikki lähtee strategiasta ja oman yrityksen innovaatiotasosta. Innovointi, tavalla tai toisella, on elinehto, jos halutaan pysyä kiinnostavana yrityksenä sijoittajien, nykyisten ja uusien työntekijöiden sekä kuluttajien silmissä.

Yhtiön strategia ja kyky innovoida herättävät kiinnostuksen.

-Startupien joukosta pitää löytää ne, joiden kanssa kannattaa oman strategian perusteella sitoutua syvemmin ja joilla on sellaista osaamista tai teknologiaa, jota tarvitaan tulevaisuuden liiketoiminnassa, Issakainen opastaa.

Kun omat tavoitteet ovat selvillä, on valmis lähtemään tutustumaan startup-yrityksiin ja hakemaan SLUSHin osallistujalistalta sopivia yrityksiä.

Issakainen vinkkaa, että pk-yritykset voivat käyttää startup-yhteistyön kehittämisen aloittamiseen myös Tekesin rahoittamaa 5 000 euron arvoista innovaatioseteliä, joka on tarkoitettu nimenomaan innovaatiotoiminnan käynnistämiseen tai vauhdittamiseen.

Hyödynnä Slush-etuhinta!

Danske Bank ja PwC järjestävät Helsingin seudun kauppakamarin jäsenille mahdollisuuden osallistua Euroopan suurimpaan start-up tapahtumaan torstaina 1.12.2016.

Slush, kauppakamari, Danske Bank, PwC
  • Kauttamme lippu torstaille 1.12. etuhintaan 195 euroa (normaalihintainen tapahtumalippu 495 euroa)
  • Danske Bankin ja PwC:n tervetulotilaisuus sekä lounas SLUSH-tiloissa

Hanki lippusi ja ilmoittaudu klikkaamalla itsesi ilmoittautumisjärjestelmäämme ja jättämällä yhteystietosi – saat paluupostissa tarvittavat lisätiedot ja vahvistuksen osallistumisellesi.

Paikkoja on rajoitetusti – toimi heti!

 

Kommentoi