Sähköisen viestinnän tietosuojan kiristäminen heikentää mahdollisuuksia kohdennettuun markkinointiin

Kauppojen mahdollisuus hyödyntää kohdennettua markkinointia uhkaa vaikeutua, kertoo Kaupan liitto uutisessaan. Euroopan komission ehdotus sähköisen viestinnän tietosuoja-asetukseksi eli niin sanottu ePrivacy-asetus vaikeuttaisi yritysten mahdollisuuksia käyttää verkkosivujen evästeitä kohdennetussa markkinoinnissa. Pahimmillaan muutos halvaannuttaisi nykyisenkaltaisen digimarkkinoinnin pahasti. Asetusehdotuksen mukaan suostumus evästeiden käyttöön tulisi pyytää verkkosurffailijoilta keskitetysti jo ohjelmistosovelluksen asetuksissa, eikä erikseen kullakin sivustolla, kuten nykyään. -Kaikki käyttäjät … Jatka artikkelin Sähköisen viestinnän tietosuojan kiristäminen heikentää mahdollisuuksia kohdennettuun markkinointiin lukemista