Neljän liiketoiminta-alueen paikallista huippuosaamista Ilmoitukset

Neljän liiketoiminta-alueen paikallista huippuosaamista

Talous- ja henkilöstöhallinnon ohjelmistoja ja palveluja tarjoava Accountor toimii seitsemässä maassa neljällä liiketoiminta-alueella. Nykyajassa edelläkävijänä toimintojaan kehittävän Accountorin juuret sijaitsevat Suomessa.
Jari Hemmilä
FacebookTwitterLinkedIn

Accountorin pääkonttori on Helsingin Hakaniemessä. Accountor konsernin operatiivisesta toiminnasta Suomessa ja ulkomailla vastaava Niklas Sonkin korostaa paikallisuuden mittavaa merkitystä.

– Helsingissä Accountorille on huomattavan tärkeää olla lähellä asiakkaita. Olemme ylpeitä siitä, että voimme palvella asiakkaita paikallisesti.

Accountorin ydinajatuksena on huolehtia asiakassuhteista laadukkaasti.

– Asiakkaan kokemuksen täytyy aina olla toimintamme ykkösasia, ja me mittaamme asiakaskokemuksia, sillä haluamme olla tietoisia siitä, mitä asiakkaat haluavat tänään ja tulevaisuudessa, luonnehtii varatoimitusjohtaja Sonkin.

Asiakkaalle parhaiten sopivan ratkaisumallin suunnittelu käynnistyy ensimmäisestä yhteydenotosta.

–  Asiakas on jo ennakolta saattanut yksilöidä yritykselleen tärkeitä asioita, ja yhdessä eteneminen tapahtuu dialogin avulla. Usein kyseessä on laajempi kokonaisuus, mutta toisaalta kyse voi olla pienistäkin asioista. Ja kun yhteistyö käynnistyy suotuisissa merkeissä, niin se myös jatkuu hyvin.

Tärkeä turvallisuuden tunne

Accountorin asiantuntijat avustavat asiakkaita palvelu- ja ohjelmistovalikoiman valitsemisessa ja käyttöönotossa, Niklas Sonkin jatkaa aiheesta.
– Asiakkaalle turvallisuuden tunne on tärkeää, mutta luottamuksen tunteen voi myös menettää. Meille onkin tärkeää tietää, miksi asiakas on tyytyväinen tai tyytymätön, sillä toiminnan johtaminen on helpointa asioiden tiedostamisen kautta.

Asiakkaille merkittävää etua edustaa työskentely oman Accountor-asiantuntijan kanssa.

– Erityisesti tämä pätee tilitoimistopuolen liiketoimintaan, ja parhaassa tapauksessa asiantuntijamme tuntee asiakkaan tilanteen täydellisesti. Joskus henkilöt kuitenkin syystä tai toisesta vaihtuvat, ja se voi aiheuttaa tilapäistä epävarmuutta. Kokemuksemme ansiosta osaamme kuitenkin reagoida tällaisissa tilanteissa nopeasti.

Myös neljän liiketoiminnan välistä yhteistyötä tiimi- ja henkilötasolla kehitetään asiakaslähtöisesti.

– Tiimien ja ihmisten välisen yhteistyön ja tiedonvaihdon eri maiden ja liiketoimintojen välillä tulee olla mahdollisimman joustavaa, kertoo Niklas Sonkin.

Keskeinen henkilöstön hyvinvointi

Hyvinvoiva henkilöstö palvelee asiakkaita parhaalla tavalla, ja Accountorin arvomaailma palvelee tätä toiminnan keskiössä olevaa aihetta.

– Jokainen henkilö on oma yksilönsä, ja meidän arvoihimme kuuluvien asioiden, kuten kunnioitus, arvostus ja luottamus, ansiosta pystymme keskustelemaan avoimesti esiin nousevista asioista. Ja kun nämä asiat liitetään rohkeuteen, niin voimme panostaa tulevaisuuteen luottavaisesti, visioi Niklas Sonkin.

Eräänä Accountorin keskeisenä missiona on jatkuva arvojohtamisen tehostaminen asioiden ja ihmisten työn johtamisen kautta.

– Käytämme tästä esimiesten toiminnasta ihmisten ja asioiden johtamisessa määritettä leaderment. Mittaamme henkilöstön motivaatiota ja motivaatioon liittyviä asioita kaiken aikaa.

Accountorin avoimen kulttuurin motivaatiojärjestelmä on ainutlaatuinen.

– Avoimuuden avulla pyrimme nostamaan nopeammin esiin mahdollisia motivaatiota heikentäviä asioita. Työntekijämme voivat aina käydä kertomassa esimiehelle omista motivaatiotekijöistään, jolloin yhdessä seurattavia asioita viedään yhdessä eteenpäin, määrittelee Sonkin.

Digitaalisten arvoketjujen edelläkävijä

Myös kokonaisvaltainen digitaalisten arvoketjujen suunnittelu kuuluu Accountorin erityisosaamisen piiriin.

–  Osalla asiakkaistamme on jo nyt kaikki toiminta sähköistä. Pystyessämme digitalisoimaan koko ketjun pystymme samalla kehittämään koko järjestelmää yhden osa-alueen sijaan, kuvailee Niklas Sonkin innostuneesti Accountorin asiakkaita palvelevasta edistyksellisyydestä.

Arvoketjujen digitalisointiin liittyy tulevaisuudessa yhä useammin tietojärjestelmien robotisointi.

– Olemme digitalisoinnissa olleet lyhdynkantajana jo pitkään. Näemme kehityksen olevan hyvässä vauhdissa, sillä jo noin 15 prosenttia asiakkaistamme toimii kanssamme digitaalisesti. Kun pystymme robotisoimaan manuaalisia työvaiheita, voimme silloin käyttää enemmän aikaa asiakkaiden neuvontaan.

Niklas Sonkinin viittaukset taloushallinnon digitalisoinnista kannattaakin lukea tarkkaan.

– Sanoisin Suomi 100 vuotta teeman mukaisesti, että maamme kilpailukyvyn kannalta on elintärkeää ottaa digitaalisuuden edut käyttöön edelläkävijänä. Suomalaisten yritysten tulee huomata uuden teknologian valtavat mahdollisuudet, jos niihin ei tartuta, ne muuttuvat uhaksi. Accountorin tavoin maamme yritysten pitää pyrkiä maailmanluokan tekijöiksi niillä alueilla, joilla halutaan menestyä.

Accountor Helsinki

Neljän liiketoiminta-alueen paikallista huippuosaamista 2

Siltasaarenkatu 18-20 A
00530 Helsinki
puh. 020 744 2400
info@accountor.fi
www.accountor.fi


Accountor tarjoaa liiketoimintaa tukevia palveluita ja ohjelmistoratkaisuja
7 maassa 2300 henkilön voimin.
Keskeisiä liiketoiminta-alueita ovat
talous- ja henkilöstöhallinnon ohjelmistot sekä palvelut,
asiakkuuden hallinta ja erilaiset ohjelmisto- ja ICT-ratkaisut.

Kommentoi